Zadania i organizacja PCZK


Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego funkcjonuje jako służba dyżurna celem zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego i wykonywanych ustawowych zadań. Obok zadań ustawowych, PCZK realizuje zadania w charakterze pracy dyżurnej, w oczekiwaniu na zgłoszenia mieszkańców oraz analizując zdarzenia podmiotów publicznych, a w szczególności służb ratowniczych. Służba Dyżurna w PCZK pełniona jest w systemie zmianowym całodobowym we wszystkie dni roku. PCZK funkcjonuje w strukturze Urzędu Miejskiego - w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.

PCZK realizuje zadania wynikające z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, a w szczególności:

  1. Pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
  2. Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
  3. Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
  4. Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
  5. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
  6. Dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;
  7. Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
Informacja wytworzona przez:
Tomasz Radgowski
email: t.radgowski@swietochlowice.pl
, w dniu:  13‑10‑2024 07:51:47
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Radgowski
email: t.radgowski@swietochlowice.pl
, w dniu:  13‑10‑2024 07:51:47
Data ostatniej aktualizacji:
13‑10‑2024 14:07:07
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie