Zadania i organizacja PCZK
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego funkcjonuje jako służba dyżurna celem zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego i wykonywanych ustawowych zadań. Obok zadań ustawowych, PCZK realizuje zadania w charakterze pracy dyżurnej, w oczekiwaniu na zgłoszenia mieszkańców oraz analizując zdarzenia podmiotów publicznych, a w szczególności służb ratowniczych. Służba Dyżurna w PCZK pełniona jest w systemie zmianowym całodobowym we wszystkie dni roku. PCZK funkcjonuje w strukturze Urzędu Miejskiego - w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
PCZK realizuje zadania wynikające z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, a w szczególności:
- Pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
- Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
- Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
- Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
- Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
- Dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;
- Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
email: t.radgowski@swietochlowice.pl , w dniu: 13‑10‑2024 07:51:47
email: t.radgowski@swietochlowice.pl , w dniu: 13‑10‑2024 07:51:47
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|