Informacja
Wymagane dokumenty
Spis wyborców jest udostępniany między 21 a 8 dniem przed dniem wyborów tj. od 20 kwietnia do 4 maja 2020 r. Każdy wyborca może sprawdzić, czy został uwzględniony w spisie wyborców w urzędzie, w którym spis został sporządzony. Udostępnienie spisu na pisemny wniosek złożony na formularzu przewidzianym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia 29 grudnia 2014 r w sprawie spisu wyborców. Na żądanie wnioskodawcy informacja jest udzielona pisemnie.
Termin i sposób załatwienia
Udostępnianie spisu wyborców następuje niezwłocznie po złożeniu wniosku.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy,
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców,
- Postanowienie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 5 lutego 2020 r.
w sprawie zarządzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Inne informacje
Każdy może wnieść do prezydenta miasta reklamację na nieprawidłowości w spisie wyborców. Reklamacja jest rozpatrywana w ciągu 2 dni od daty jej wniesienia. Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie ze spisu, wnoszący reklamację bądź osoba skreślona ze spisu może wnieść, w terminie 2 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem tut. Urzędu do Sądu Rejonowego w Chorzowie.