Organizacja i zasady funkcjonowania Powiatowego Centrum Powiadamiania Ratunkowego
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Świętochłowicach, zwane dalej PCZK, prowadzi prace mające na celu zapewnienie warunków służących koordynacji działań w przypadku zdarzeń kryzysowych, w tym koordynacji prac związanych z organizacją systemu zarządzania kryzysowego poprzez :
- przyjmowanie, analizowanie i ewidencjonowanie napływających informacji o sytuacji w mieście
- współpracę z jednostkami administracji rządowej, samorządowej i zespolonej oraz instytucjami realizującymi monitorowanie stanu środowiska i zagrożeń
- organizację systemu ostrzegania i alarmowania ludności
- PCZK funkcjonuje w strukturze Urzędu Miejskiego - Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności.
- PCZK w czasie osiągania gotowości obronnej państwa lub wojny przekształca się w Stanowisko Kierowania Prezydenta Miasta wg oddzielnego planu.
- Służba dyspozytorska w PCZK pełniona jest w systemie zmianowym przez :
- dyspozytora Prezydenta Miasta
- dyspozytora medycznego będącego w strukturze Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach - Stacja Pogotowia w Świętochłowicach ul. Szkolna 24
- dyspozytora Komendy Miejskiej PSP w Świętochłowicach
- Zwierzchnictwo Prezydenta Miasta nad służbami dyspozytorskimi wynika z ustawy o samorządzie powiatowym.
Informacja wytworzona przez:
Daria Konieczna , w dniu: 13‑01‑2010 20:35:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Daria Konieczna , w dniu: 13‑01‑2010 20:35:00
Data ostatniej aktualizacji:
13‑01‑2010 20:39:30
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|